Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

"K i M" z siedzibą w Czarnkowiu /k. Połczyna Zdroju,

specjalizuje się w przetwórstwie ryb morskich i słodkowodnych oraz ich sprzedaży na rynku europejskim i aktualnie na polskim. Konfekcja,...

Towary handlowe – mrożone – to ryby całe, tusze, filety i porcje. Aby uzyskać aktualną ofertę prosimy o kon...

Rybka na obiad, śniadanie czy przyjęcie - znajdziesz tutaj przepisy na każdą okazję!

...

Jak czytać etykiety produktów rybnych

Ryby żywe, świeże, mrożone, solone i wędzone mogą być oferowane do sprzedaży detalicznej konsumentowi końcowemu, bez względu na sposób wprowadzenia do obrotu, tylko jeżeli właściwe oznakowanie lub etykieta wskazuje:

  • handlowe oznaczenie gatunku
  • metodę produkcji (złowione w morzu, wodach śródlądowych bądź wyhodowane)
  • obszar połowu

 

Przykładowe oznakowanie ryby mrożonej: „Filety z morszczuka, FAO 41, złowione w morzu”. Oznacza to, że morszczuk został złowiony w wodach Południowo - Wschodniego Atlantyku.

  • Znaczenia pozostałych obszarów to:
  • Północno - Zachodni Atlantyk FAO 21
  • Północno - Wschodni Atlantyk FAO 27
  • Morze Bałtyckie FAO 27.IIId
  • Środkowo - Zachodni Atlantyk FAO 31
  • Środkowo - Wschodni Atlantyk FAO 34
  • Południowo - Wschodni Atlantyk FAO 41
  • Południowo - Zachodni Atlantyk FAO 47
  • Morze Śródziemne FAO 37.1, 37.2 i 37.3
  • Morze Czarne FAO 37.4
  • Ocean Indyjski FAO 51 i 57
  • Ocean Spokojny FAO 61, 67, 71, 77, 81 i 87
  • Antarktyda FAO 48, 58 i 88

Podczas zakupu produktów rybnych w opakowaniach należy zwracać uwagę szczególnie na informacje dotyczące:

  • terminu przydatności do spożycia lub daty minimalnej trwałości,
  • gatunku ryby,
  • masy netto produktu,
  • masy mięsa ryby lub procentowej zawartości mięsa ryby w produkcie złożonym z kilku składników.

 

Zgodnie z przepisami prawa krajowego, znakowanie powinno być wykonane w języku polskim, w sposób czytelny, zrozumiały, widoczny i nieusuwalny. Oznakowanie nie może wprowadzać w błąd konsumenta, co do tożsamości artykułu, w tym jego rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, pochodzenia oraz sposobu produkcji.

  • nazwę środka spożywczego,
  • dane identyfikujące producenta,
  • inne dane niezbędne do identyfikacji środka spożywczego, istotne z punktu widzenia konsumenta.